Trevlig midsommar

Ja, nu har ju fåren fått nytt hem där det finns andra får och getter. Så
det känns helt okej att ha sålt dem dit. Jag nekade ju några köpare, men
dit de kom nu får vi komma och valla om vi vill.

Sedan vaknade jag upp två dagar innan midsommar och Gunnar säger,
kolla facebook. Ja vad står det där,, att han har köpt 5 flaskänder och
ska åka till Nässjö för att hämta dem. Jag jublade väl inte direkt, tyckte att
det fanns lite annat att göra så här innan midsommar.



Men när de väl är här tycker jag att det är kul,,och dessa 5 kvackande
flaskor är riktigt festliga. Men de skitar ner,, och speciellt vattnet.



De bor i fårhuset och verkar tycka att de är jätte-trevligt. Zippi har
bara fått träffa dem en gång och då i lina. Det verkar som hon inte
förstår att man ska valla dem,, hmm hoppas hon inte tror att det är mat.


'
Här snackar vi LAMBI... .vilken söting va..




Vi har varit nere hos Zonja och träffat Rebecca och Mixa,,, här vallas
det med 2 söta flickor. Zippi och Mixa.

TREVLIG MIDSOMMAR PÅ ER ALLIHOPA

Kommentarer
Postat av: Monica & Tosca

Häftiga Ankor....

Lambi va bland set sötaste jag sett på länge,,,,

Är denna blogg bra? saknar att blogga .

2011-06-24 @ 09:28:51
Postat av: Lillith

Vilka härliga bilder! Gåslingarna är också fina ;) och nu så tänker jag önska dig o dina kära den bästaste midsommarafton med all den trollska magi som viskar därborta vid skogskanten. Skål och må så ske!

2011-06-24 @ 11:44:55
Postat av: Susanne

Ha ha, vi har oxå "vallat" idag....ett gäng får hade smitit ut ut hagen och Pinan skrämde tillbaka dem :-)

2011-06-25 @ 23:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0