Valborgsmässohelgen.

Jobbade Tors till fre och sov halva fredagen. Med förväntan såg jag fram
emot att fåren skulle klippas. Men när jag fick tag i vår klippare kunde
han tyvärr inte komma, så vi hoppas nu på onsdag.

Istället kom Gunnars son och Jessica med sina barn Ellen och Malte. Så
vi grillade i Gunnars nya uppfinning ala Per Moberg.



Riktigt bra måste jag säga,, och några 20 000 har den inte kostat.

Sedan vankades det bad i tunnan.



Gunnar drog en slang från kompressorn så det kunde bli bubbelbad
och fontän,, vilket Ellen tyckte var jättekul, Malte tyckte nog det var
mindre kul.

På lördag åkte Andreas och hämtade en ny vattenskoter, då drog
vi till Stellas lekland.



Jätteroligt ställe som passade denna åldern perfekt. Ska vi vara
riktigt ärliga såååååå



passade det även min ålder,, det var jättekul. Visserligen höll jag på
rasa ner när jag skulle klättra upp för att åka rutschkana,,, o det
var ungar bakom. Som tur var såg inte Gunnar när jag hängde i ett
trappsteg med händerna och försökte få tag med fötterna någonstans.
Man var rätt mör efter 3 timmars lek.



Vi har även hunnit hälsa på fåren och matat dem. Zippi fick valla lite oxå.



Malte kände sig nog som en riktig fåraherde och var inte ett dugg
rädd,, men det var fåren, tänkte nog,, konstiga små människor.

Sedan har vi spelat Xbox kinect och blivit svettiga,, idag känns
det som man mest degat,, vädret har varit riktigt blåsigt,, så det
blir video för hela slanten.

Och snart är det måndag med möte och jobb,, sedan är det snart
kennelläger,, kul kul..


Kommentarer
Postat av: Monica & Tosca

Ytterligare en underbart rolig helg...hos er..

man blir aldrig för gammal att åka rushkana.

Låter härligt med läger,jag läntar till kyrkekvarn.

kram från oss

2011-05-01 @ 17:36:40
Postat av: Bolla & Sara

Kan män anlita er som barnvakt?

2011-05-03 @ 19:16:28
Postat av: jessica

tack för en jätte trevlig helg med god mat, och mycket underhållande saker för barnen. Ja, man ser ju bara på korten hur gott och roligt vi hade, även vi stora. Ellen har haft mycket att berätta här hemma.=))

2011-05-03 @ 19:25:17
Postat av: Mia

Vilken härlig helg ni har haft,skoj att man kan läsa allt ni hittar på igen,ha det bra på lägret,hoppas på många fina kort därifrån

2011-05-04 @ 12:08:34
Postat av: Gittan & Zack

Såg ut som en helt otroligt bra helg!!!

2011-05-11 @ 14:53:53
URL: http://birgitta.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0