Bakslag

Idag fick vi visa baktassarna. Vi hade anmält oss till lyd III i Mullsjö.
Jag har ju varit på väg att avstå denna tävling i 2 dagar för att Zippi
inte kännts på hugget. Men vi åkte dit för att känna på henne så skulle
jag avgöra där hur vi skulle göra. Hon kändes pigg när jag tog ut henne,
så jag bestämde mej för att köra. Vi var 6 st i 3:an. Men först var det
sittande i grupp. Efter 20 sek så la hon sej,, okej,, 0 på det momentet.
Jag kan ju inte ljuga och säga att vi tränat nått direkt på det,, så det
var ju inte så oväntat. MEN platsliggning, det kan hon iaf, dessutom
brukar hon vara focuserad när jag går och gömmer mej. Jag såg henne
lite när jag stod bakom stugan. Hon kollade runt lite med huvudet och
verkade inte speciellt fokuserad. Efter 4 min så går man tillbaka till
hundarna och ställer sig några meter framför. Vad gör hon då.... jo,,
hon sätter sej upp och kliar sig,, tror knappt mina ögon. Hon verkade inte
ha nån aning om vilken uppgift hon hade.

Ja, då var det beslutet taget, jag sa att jag strök mej från tävlingen. Vi
åkte istället till en fårtävling som Rebecca och Mixa var med på. Hittade
dem vid tävlingsplatsen och de hade redan kört,, och det var baktassar
där med. Ett litet svart elakt får hade brutit sig ur gruppen och sprungit
rakt ut, och det blev för svårt får Mixa, så de bröt.

Ja,, lite baktassar då och då kanske inte är fel,, själv är vi nöjda med
de andra tävlingarna vi gjort i helgen. Så nu är det träning som gäller.

Mullsjö är alltid en trevlig klubb där man träffar lite kändisar.



Här ser ni Olga en liten västgötaspets som Anna och Ove blivit med.
3 hexgårdare var där, Elinor med Mexx, Rebecca och Mixa som hängde
med tillbaka till klubben, och vi då,, samt Gittan med sina Tollare.

Vi kollade in lydnadsklass I där 2 kändisar gjorde debut med sina unghundar.



Anna och Ewa-Maria,,, GRATTIS  till dem. Ewa-maria vann med ett
halvt poäng, så man måste säga att de var jämna. Jättekul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0