Första våren

Första våren på länge jag inte känner ångest för att jag inte hinner med allt som bör fixas, typ gräs o sånt.
Nu kan vi inte träna hund som är gudomligt att komma igång med på våren, utan nu går vi här hemma
och är lediga från jobbet en hel del. Grejar och donar.
Gunnar bygger sin 3:dje rök nu, de blir väl mer o mer avancerade, vi har ju en del viltsvin att röka.
Han har släpat ner vedspisen från köket på övervåning och Zippi är med och övervakar det hela.
Vi grejar så mycket vi hinner och gräset har tagit fart eftersom gräsklipparen var tvungen att krångla.
Men Gunnar har tagit hem den stora gräsklipparen  från Kärsbacken, så vi kan klippa appellplan med den.
Det går ju mycket fortare än med åkgräsklipparen. Men vad händer,, jo 4-hjulingen ville inte starta igen.
Nu fick Skodan rycka in och dra gräsklipparen, men det funka det med.
Nu till lite andra spännande saker,, ögonen har börjat öppnas på de små, men de ser ju ff inte.
Men det är nu syncentrat börjar utveckla synen. Nu blir det bara roligare o roligare med de små.
Jag har mailat er valpköpare som inte bestämt namn än,, eftersom jag tänkte skicka in om stamtavlorna
tidigt. Det borde inte kunna hända nått nu de är så starka, matglada och livliga.

Kommentarer
Postat av: Monica & Tosca

Härligt att harmonin är ibalans ,skönt att greja och pula hemma då. och så bara kika in till bäsarna vilken härlig tillvaro. kram och ha det gott med lite rökt vildsvin

2012-05-15 @ 15:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0