Spårdag

Idag hängde Anki och Wilda med ut i skogen, kul kul. Vi träffades på militärområdet
där vi bestämt oss för att spåra och köra upplet.
Då får vi se att Anki har ett helt skafferi med skogspinnar med sig. Underbart, bara
att ta för sig. Sälg, björk asp eller ja, jag vet inte riktigt men många olika sorter var det.
Vi brukar bara ta nån pinne från marken när vi spårar, men detta var kul.
Förberedelser innan spåren läggs ut. Efter det vallade vi och körde ett upplet.
Här ser ni 3 glada flickor som hitta föremål i skogen.
Här blir det goda belöningar när man varit duktig.
Zippi tog bakspår idag igen,, o det hade vi kunnat vara utan. Hon fick vissa svårigheter i spåret men
jag är nöjd trots allt,, men man börjar undra om hundarna läser ens tankar. Spårpåsläppet trodde jag
var åt höger, men jag höll inte emot eller nått. Det var åt vänster. När hon fick problem vid en bäck/vattendrag
så trodde jag att det var åt höger, men det var åt vänster,,,och hon jobbade mycket åt höger.
Bolla och Saras spår gick jättebra, detsamma med Wildas spår som jag lagt. För Bolla var det första
gången med sånna här smala pinnar, men det var inga problem.
Här ser ni OrmQvinnan...... vi hittade en ormslå där vi skulle gå och vips 
tog anki upp den, för att föra den till en säkrare plats. Ja, vi vet att det är en ödla utan ben.
Efter skogsturerna åkte vi till skövde bruskhundsklubb och hittade 2 styckna som satt
och fika. Vi lånade den ena till att skjuta. Tack Per. Zippi och Bolla fick en plats med 3 skott.'
Tack för idag tjejer och killar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0