Tävlingar

Just nu är vi inne i ett stimm av tävlingar, kan man säga.
I torsdagskväll var vi på klubben och tävlade KM lydnad.
Vi var endast 5 ekipage. Ewa-Maria och Ezz, sedan har vi Sune som ger
järnet på inkallning, Under det är det Alexandra och storm som tävlade 
2:an som jag och Zippi gjorde. Zippi längst ner och till vänster har
vi Simona och Tyra.
Vädret var kanon, hundarna glada och vi åt korv.
Zippi och jag blev 1:a Ewa-Maria och Ezz 2:a Anne och Sune 3:a och
trevligt hade vi.
Gunnar fick till 2 tjusiga kort.
Sedan var det bara att åka hem och sova, för vi hade en lägretävling 
morgonen därpå. Det skulle bli spår först och Zippi kändes taggad. Hon
gjorde ett fint spårpåsläpp och fick 10:a på det. Det gick som på räls i
spåret om man nu får skryta om det,, hittade alla apporterna. Tillbaka 
till Tomtens Brukshundsklubb. Där kändes hon trött och inte alls med
på noterna. Jag körde några kryp med henne som funkade bra, samt 
platsliggning under gång.
Till sist var det vår tur,, jag försökte verkligen peppa henne, men hon 
verkade väldigt frånvarande. Fast hon brukar skärpa upp sej när vi 
kommer igång,, inte denna gång. Det var som att släpa på en ångvält.

Linförighet 8,5 - 9,5
Framförgående 8,5 - 10
Ja det låter skapligt,, men jag kände ju att hon inte var med.
Platsläggning 0 hon ställer sig,, om hon åtminstone satt sig hade
jag kunnat skylla på att jag tränar in 3:ans moment.
Inkallning 8,5 - 9,0 så där.
Kryp hon startade bra,, men gick sen upp 2 ggr så jag fick kommendera
ner henne alltså 0
Apportering 8-9 ut med bra fart,, trav tillbaka
Hopp 10-10
Nu ligger vi risigt till,, vi var 3 till i lägre,, men tyvärr fick de inte till
spåren. En tappade slutapporten efter att ha hittat den,, tråkigt.
Platsliggningen var det ju bara hon kvar,, men en högretävlade som
fått ett sent spår fick lägga med Zippi. Yes,, hon fick sin 10:a där.
Budföringen gick hon som ett spjut,, det kallas motivation,, som inte
fanns på lydnaden. 10 -10 på den.
Nu kändes det som vi hängde på gärsgårn,, hade Gunnar räknat rätt
så skulle vi klara oss.
Vi fick ihop 513,75p av 600 möjliga och man var tvungen att ha 196 på
lydnaden och vi fick ihop 213,75. yes,, vi blev uppflyttade trots denna 
dåliga lydnad i mina ögon i alla fall. Så tävlingen på måndag,, ja
det får vi se om vi gör,, hatar att gå ut och det inte känns bra. Efter denna helg
kommer det att bli en lång träningstid,, innan vi tävlar igen.
Men tänk att denna lilla täva har blivit så stor....



Här har vi vår lilla Diva,,, som stor,, fuskskumpan är till oss.

Kommentarer
Postat av: Mia

Stort grattis vilken helg ni har haft, bra jobbat.

Synd att man inte ser komentarerna vid sidan av.

Fina kort

2011-04-22 @ 18:18:16
Postat av: Elenor

GRATTIS!!! Ni är så duktiga <3

Klart ni ska starta men jag förstår hur man känner när inte känslan finns där!!

Jag har strukit mig från vår tävling på söndag, känner att jag vill ha mer tid på fria följet som känns sådär ibland, peta peta peta!

Men det ska bli kul att starta appellen om vi kommer med....Kul med lite annat!!

Kram Kram

2011-04-22 @ 19:53:16
Postat av: Monica & Tosca

Jätte Grattis du vet vad jag har skrivit tidigare..

Ni kommer att nå hur långt ssom hälst..så lycka till på vägen till SM.kram från oss

2011-04-25 @ 14:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0