Underbar tid

Nu är det som mest underbart, den bästa årstiden av de alla. Man njuter hela tiden.



Tyvärr blir jag så trött bara, efter några timmar i vårluften känns det som benen inte bär längre och
jag skulle kunna somna ståendes.





Fina Bolla och Zippi har tränat idag. det verkar som Zippi också känner av vårluften i form av trötthet.
Hon går ner i tempo fort och är inte så mycket på hugget.




Idag startade jag bara för skojs skull med stegen. Vad händer, jo hon börjar hoppa jämnfota ner för
den. Varje trappsteg kör hon jämfotahopp. Jag gör stegen 4 ggr och slutar bara för att inte bli för
irriterad. Varför är det alltid så här i hundträning??? De lär sig något och man är nöjd och sedan börjar
de med nått helt annat.


De fick leka en stund och det gillar Bolla i alla fall. Zippi är lite mer mogen tror hon, så hon vill bara
ha bollen, sen kan Bolla springa omkring efter henne som hon vill.



På vägen hem stannade jag och la 4 spårpåsläpp. Jag har varit så nöjd med spårpåsläppen de gånger
vi spårat. Men nu fick jag för mej att jag skulle träna dessa. Samt att jag skulle lägga ett där riktningen
blir mot bilen. Man hör ofta att folk tror att hunden inte tar det hållet som bilen står på. Nu tror inte jag
att det är så om man inte kastat in hunden i bilen varje gång den valt det hållet.

Första spårpåsläppet mot bilen - hon springer ut snyggt men med nästan för hög fart enligt mej, kommer
fram till spåret - analyserar - och tar bakspår.

Andra påsläppet - rakt ut - analyserar - går åt rätt håll några meter - vänder och går bakspår.

Tredje påsläppet - rakt ut - kommer inte ens ihåg om hon checkade ordentligt - men det blev åt rätt håll.

Fjärde påsläppet - rakt ut - bakspår - jag låter henne gå till det stället hon fick apporten från sista PS.
När hon kommer till den punkten så märker hon att det är nått som inte är bra. Jag har släppt linan och står en bra bit bort. Hon vänder och har trasslat in sej och kommer ingenstans...........

Ja, vad har vi lärt oss idag,,,, vi ska låta bli att träna spårpåsläpp :) eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0