Vårstädning av bilar

Idag vakade jag av och sov till 13.00 sedan vaknar jag till framför datorn och med kaffe tills
jag känner att det går att möta dagen.
Det blev vårstädning av bilar som var mycket behövligt. När vi ändå höll på med bilar tyckte
jag att det var dags att ta tag i den där Renault Lagunan 00:a som vi köpte innan Gunnar köpte Jaguaren.
Jag har inte ens kört 10 mil med den, vi köpte den i december, nybesiktad och jag fick betala
skatten eftersom den var avställd.
Nu ska den ut på blocket men jag var ju tvungen att kolla så den startade och gick. Inga problem
att starta, sedan när jag skulle backa ut så tog det emot,, hmm bromsar som låst sej tänkte jag
och gasade till så släppte motstådet. F#"a%ö! i hel..... en sladd släpar framför bilen. Självklart
så satt det en batteriladdare igång som satt i vår stolpe och med en 3faskoppling som nu är
på 3kvart, inte bra,, inte bra,, naturligtvis idotförklarade Gunnar mej o att jag borde osv,,
men men,, att vara efterklok hjälper väl inte.

Bilen är till salu iaf om nån är intresserad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0